No niin.
Kolme päivää sitten kerroin RR:lle, että taidan olla rakastunut. En tosin siihen. Enkä kyllä oikeastaan kehenkään muuhunkaan. Mutta ihastunut taidan olla, siis todella ihastunut. ja sen kerroin RR:lle. Se sanoi: "sehän on hieno uutinen!" johon minä: "ei ole, sillä kyseessä on heteronainen." Mitä minä ajattelin, oli: "senkin kelvoton ryökäle, ihmisyyden irvikuva, iljettävä possu ääliö raukkis."
Koska RR on nyt muilla mailla vierahilla työkomennuksella, me ollaan yhteydessä sähköpostilla. Tiistaina illalla sain siltä viestin, joka sai mun vatsanpohjan hieman kääntyilemään. Minä en ole vielä ollut tietoinen sen masentuvasta puolesta, enkä koskaan ole edes ajatellut, että jopa RR voisi sääliä itseään ja haluta itkeä jossain nurkassa viiniä juoden. Se ei sanonut mikä itseasiassa on vialla, mutta sen kertoi, että jotain selvitettävää nyt on. En tiedä mitä tai kenen kanssa. Ehkä sillä on ongelmia sen vaimon kanssa. Mistä tietäisin. Paha minä toivon, että on. Hyvä minä toivoo, että ei ole. Paha minä on voitolla.
Se puoli minusta, joka on toivottoman säälittävän onnettoman ihastunut siihen, toivoo tietenkin, että se oli se minun ilmoitukseni, joka sai sen noin pois tolaltaan. Romanttinen minä vain odottaa, että se sanoisi jotain mikä sulattaisi loputkin tästä ruumista, että se ei halua että minä ihastun ja rakastun muihin ihmisiin, ja että oikeasti se ei halunnut sanoa "sehän on hienoa!", vaan "sehän on kammottavaa", ja että se kertoisi minulle mitä se minusta tahtoo. Ja tekisi sen nyt, heti saman tien, ennen kuin oikeasti saan tarpeekseni. Koska jos se sen tekisi, jos se oikeasti tahtoisi minut, niin minä ehkä voisinkin vielä jatkaa tätä. Minä tahtoisin jatkaa... Ja samalla tahtoisin laittaa sen kärsimään, iljetys, samalla tavalla kun minäkin.
Itkekööt nurkassaan ja olkoon säälittävä.
Ja samalla tahtoisin vain mennä sen luo ja halia ja olla siinä.

Noh, mitä tapahtuukaan, niin se kai tapahtuu pian. Pelkään vain, että kun se on kaukana nyt, se ei ikinä puhukaan minulle mitään, enkä minä koskaan saa tietä, mikä tämän homman nimi oikeasti on. Tai oli.